Rejser

Et berejst mandskor
Glostrup Sangforening af 1883 har gennem årene deltaget i en uendelig række af sanglige begivenheder. Mange store koncertsteder, katedraler og domkirker mv., både i Danmark og i udlandet, har mandskoret gæstet. Men sang- og musikoplevelsen i en dansk landsbykirke på en smuk sommeraften kan også være en meget smuk og intim oplevelse for både aktører og tilhørere.

Listen over de mange rejser, som foreningen har foretaget, og de talløse arrangementer, som koret har deltaget i i de forgangne over 125 år, er meget lang. Udover mange dejlige koncertrejser i Danmark og det øvrige Skandinavien, har mandskoret inden for de senere år rejst i Tyskland, England, Luxembourg, Italien, Spanien og Kina. Koret deltog i 1997 i en international korkonkurrence i Riva del Garda i Italien, hvorfra det kom hjem med diplomer, to af sølv og en af bronze, i de tre kategorier, det deltog i. I sommeren 2010 deltog Glostrup Sangforenings Mandskor i den internationale korkonkurrence, WORLD CHOIR GAMES 2010, i Kina, og hjembragte her et sølvdiplom.
JAnd

Jan Knudsen  | jafrkn@gmail.com